HTML

My pictures

Diary

May 2024
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Feeds

XML

About

A nevem Jurij Orlov. Kisfiú voltam, amikor a családom Amerikába jött. De nem a közepébe. Az ukránok többsége a Brighton Beachen tömörült. A Fekete-tengert idézte nekünk. Hamar rájöttem, hogy ez is csak egy pokol a többi közül. A nevemet illetően hazudtam. Nem is Jurij Orlov. A 20. században voltak olyan alkalmak, amikor előnyös volt zsidónak lenni A Szovjetunióból való szökéshez is zsidónak adtuk ki magunkat. Azóta kóser az életem. Nyitottunk egy izraeli éttermet a belvárosban. Apám komolyan vette a felvett azonosságát. Zsidóbb volt a legtöbb zsidónál. Katolikus anyámat az őrületbe kergette. Azt mondta szereti a kipát. Emlékeztette hogy mindig van felette valami – ez tetszett neki. Little Odessában a gyilkosság az élet mindennapos része volt. A bevándorlók közt orosz maffiózók is jöttek – és Amerikába az életstílusukat is magukkal hozták. A környéken folyton kinyírtak gengsztereket, de én sosem láttam. Különös érzékkel mindig 5 perccel előbb vagy késöbb érkeztem. Egy nap szemtanúja voltam egy maffia-leszámolásnak. Szíven ütött. Jobban egy golyó sem üthetett volna szíven. Az apám szerint azért buli az étterem-business, mert az evés örök emberi szükséglet Aznap rájöttem, egy másik alapvető szükséglet kielégítése a végzetem...

2008.08.22. 20:41 JurijOrlov

iPhone launch party - éjféli vigadalom

Hölgyeim és nyulaim! Ma éjjel megtörtént az, aminek meg kellett történnie. Kishazánkban bemutatták az iPhone 3G-t.  Ennek tiszteletére, a MOM park tövében hatalmas partyt adott a T-mobile.

 


 

Habár nem használok iPhonet, és egyelőre nem is tervezem annak beszerzését, értem én a nagy hype-ot.  A világ leginnovatívabb cége idehozta a világ leginnovatívabb telefonját. Ez nem túlzás. Becsszó.

Abszurdnak hangzik, de sokan úgy érzik, szívességet tesz az Apple azzal, hogy lehetővé teszi a telefon legális beszerzését itthon is. Hálásak vagyunk. Ezt alsó hangon is 188 790,- HUF leszurkolásával bizonyítjuk. Nem baj, belefér, mert ez revolusönelli, és az ár tényleg nem drága, főleg ha megnézzük, hogy a havi 10 000ftért mennyit csacsoghatunk, és netezhetünk.

 

A dzsemburi 22:00-tól volt meghirdetve, az első telefont pedig valamivel éjfél után kezdhette el simogatni a boldog tulajdonos. Jah, egyébként az első csóka a sorban, délután három óta várt arra, hogy hozzájárulhasson Steve Jobs nyaralásához.

 

Vidacsm-el kb. tizenegykor pacsiztunk a MOM előtt, és nagyjából 2 órát töltöttünk el teljes eufóriában. Furcsa érzés ez. Meg sem fordult a fejemben, hogy én is beálljak a sorba, de ettől függetlenül állatira élveztem az ott töltött időt. Nem szégyellem, hatott rám a marketing-gépezet. Szép fények, jó zene, helyes csajok, partyflash.

 

 

Ja, a partiflessről jut eszembe…Ez az, amiben igazán nagyot dobtak a magentás srácok. Amikor leértünk, teljesen úgy éreztem magam, mintha valami exclusive buliba csöppentem volna. Egy olyan partyba, ahol időt és energiát nem sajnálva tettek azért, hogy minél jobban érezzem magam, és elhiggyem: iPhonnal  rohangálni elit dolog.

A kipakolt fehér kanapék finom rózsaszín magenta fényt kaptak, amitől szépek lettek. Ugyanilyen fényt kaptak a hosszúcombú barnák is, bár ők nem ettől lettek szépek.

 

Ami a közönséget illeti… Láttunk Apple-mániás, vallási harcosokat macbookkal, dagadt teenager fiúkat anyukával, és hermafrodita emo formákat kisírt szemmel.

Mindemellett ami a legmeglepőbb volt: Jómódú 30asok szép órával, designer zakóban, drága kocsikkal - méghozzá jelentős mennyiségben. Nem véletlenül…

 

Tegnap értettem meg – az iPhone nem egy egyszerű telefon. Az iPhone szimbólum. Mindamellett, hogy egy kiforrott, nagyszerű minőségű eszköz, van egy speciális üzenete:

„Fiatal, divatos yuppie vagyok, egy igazi technokrata. Tudom mit akarok magamtól, a csajomtól, az órámtól, a laptopomtól, és a telefonomtól. Van elég pénzem, hogy mindegyikből a legjobbat tartsam – ráadásul nem esik rosszul, ha ezt más is pontosan látja.”

 

Azt hiszem, pont ez volt a lényege a tegnap estének. Aki ott volt, minőséget, egyediséget, és nem utolsó sorban elsőséget élvezett. Pont olyan érzést kapott, mint amit az iPhone ad.

 

1 comment


Trackback address for this post::

https://jurijorlov.blog.hu/api/trackback/id/tr24628371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

g€rgő (törölt) 2008.10.05. 19:29:43

Hát persze! Az iPhone egy státusz-szimbólum.
süti beállítások módosítása