HTML

My pictures

Diary

May 2024
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Feeds

XML

About

A nevem Jurij Orlov. Kisfiú voltam, amikor a családom Amerikába jött. De nem a közepébe. Az ukránok többsége a Brighton Beachen tömörült. A Fekete-tengert idézte nekünk. Hamar rájöttem, hogy ez is csak egy pokol a többi közül. A nevemet illetően hazudtam. Nem is Jurij Orlov. A 20. században voltak olyan alkalmak, amikor előnyös volt zsidónak lenni A Szovjetunióból való szökéshez is zsidónak adtuk ki magunkat. Azóta kóser az életem. Nyitottunk egy izraeli éttermet a belvárosban. Apám komolyan vette a felvett azonosságát. Zsidóbb volt a legtöbb zsidónál. Katolikus anyámat az őrületbe kergette. Azt mondta szereti a kipát. Emlékeztette hogy mindig van felette valami – ez tetszett neki. Little Odessában a gyilkosság az élet mindennapos része volt. A bevándorlók közt orosz maffiózók is jöttek – és Amerikába az életstílusukat is magukkal hozták. A környéken folyton kinyírtak gengsztereket, de én sosem láttam. Különös érzékkel mindig 5 perccel előbb vagy késöbb érkeztem. Egy nap szemtanúja voltam egy maffia-leszámolásnak. Szíven ütött. Jobban egy golyó sem üthetett volna szíven. Az apám szerint azért buli az étterem-business, mert az evés örök emberi szükséglet Aznap rájöttem, egy másik alapvető szükséglet kielégítése a végzetem...

2008.07.25. 03:42 JurijOrlov

Hess Turul, hess! – ajvé a hegyen

Szokás szerint 13:00-kor kelés. 14:00-kor már az 59-es villamoson robogtam a Moszkva-tér irányába, azzal a céllal, hogy ott majd csak jól iszom egy bambit a barátaimmal.

 

Utazásom során több inzultus is ért. Először egy csodaszép barna lány mosolya, azután pedig, hogy a Királyhágó tértől a Déi-pályaudvarig le van zárva az út. A villamos még végigsuhanhatott, ám a parkoló autókat már eltessékelték. Gyanús volt a sok rendőr is. Gondoltam, hogy ennek a fele sem tréfa, gyors hívás édesapámnak, h ez mijez?!  Turul széjving eksön – így a válasz. Zseniális! Átjöttek a nácik Budára – ez a flow hiányzott még innen – konstatálom magamban.

 

Na, de mindegy, menjünk csak tovább, jól fog esni az a reggeli Pilsner. Jól esett! Már a sörözés folyamán felvetődött köztünk a téma, hogy vajon mi lesz, meg hogy sokan jönnek-e, meg hogy lesz e balhé-e.Tehát a beszélgetés alatt kellően felspanoltam magam, így már nem is kellett sok ahhoz, hogy a Nagyenyed utca – Böszörményi út sarokhoz érve tökéletesen remegjek az idegességtől.

 

Egyrészt bennem volt az általános ellenszenvem, és mérhetetlen sajnálatom a nácik iránt, másrész volt bennem egy furcsa „kivagyiság” érzés is. Merhogy mégis mi a rákot gondolnak, hogy megbolygatják az én békés bel-budai életem – persze tudom, hogy ez hülyeség, hiszen aki az V. kerületben, vagy bárhol máshol lakik, ahol ez a csürhe lihegi a székely-himnuszt, annak ott meg az ugyanolyan szar mint itt nekem. Olyan mintha az ölelgetne, és jönne hozzád közel, aki részeg, és különben is utálod. Mintha betörnének a saját lakásodba. Belemászik az aurádba. SHIT!

 

Déli felől sétálok fel, kordonba ütközöm. Mélymagyar, turulharcosok előttem. Látom hogy motozzák őket. Engem úgysem fognak, én normális vagyok – gondoltam…De nem! Drága jó officer így szól hozzám:

 

- Fiatalember, legyen szíves feltenni a kezét

- Jesszus mit tettem? – csak nem anyuhoz megyek látogatóba?

- Ne humorizáljon! Szúró – vágóeszköz?

- Maximum a konyhában – gondoltam, de határozott DEHOGY VAN NÁLAM-mal válaszoltam

Még gyorsan lecsekkoltuk a kulcscsomót, hogy lehet e vele embert ölni, és utána már szabadulhattam is a karhatalom véres karmai közül.

Suhanok tovább kecsesen édesanyám  felé, mikor is a következőt hallom egy „kedves” őszülő úrtól aki épp most jött ki az elfekvőből:

 

-         Adjon Isten zsidómentes jó napot!

Odanézek – mijafasz??????????

 

Ez eltévedt? Se nem a 40es évek, se nem a nyilas hadsereg. Csak a békés, nyugodt XII kerület szíve. De nem. Már se nem békés, se nem nyugodt. Rosszul érzem magam. Most először rosszul érzem magam a saját otthonomban. Túllépek lassan, továbbmegyek. Balomon gárdisták kinyúlt fehér ingben, jobbon dzsíájdzsók rohamsisakban.

 

Végre felérek. Szüleimmel és az utcában  ácsorgó ismerősökkel beszéljük meg, majdan vitatkozunk arról, hogy ez jól van e így.? Szerintem nincs, de meghallgattuk egymást .A meggyőzés egyik odlalnak sem sikerült. Szídjuk a csürhét, és szidjuk a karhatalmat egyaránt. Miért kell ezt engedni?? Ez nem arról szól hogy demokrácia meg szólásszabadság. Rég nem. A tolerancia és a sz.sz. nem arról szól, hogy ezek bármit csinálhatnak, mondhatnak, és nekünk tűrnünk kell.

 

Ez egy nyíltan fasiszta, náci eszméket felvonultató tüntetés. Nem vagyunk kötelesek tűrni! Itt senki nem a szobor miatt jött ki. Azért jöttek, hogy megint csak félelmet keltsenek. Bennem azt hiszem inkább csak szánalmat sikerült. Mindegy, felhúztam magam, sík ideg lettem, ahogy ez ilyenkor lenni szokott.. Most, 6-7 órával a tüntetés után tudjuk, hogy összepakoltak 2 operatőrt, és két csaj is összeverekedett. – ez a mérleg

 

Lehiggadtam. Az érdekes csak az, hogy most is ugyanazt gondolom, mint amikor ott álltam a sűrűjében. (a gépágyút, és a hidrogénbombát kivéve). Mi tényleg Európához tartozunk?

 

5 comment


Trackback address for this post::

https://jurijorlov.blog.hu/api/trackback/id/tr17584658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lajos 2008.07.26. 23:33:10

Te egy nagyon seggfej ember vagy! Mi lófaszból derül az ki neked, hogy ez egy fasiszta tüntetés. Szó sincs ilyesmiről. A turulmadár többmint 1000 éves jelképünk. Amúgy kár, hogy nem picsáztak meg téged is a rohamrendőrök, az ilyen kispolgár, liberális faszok ezt érdemlik. Aki ebben az országban nemzeti érzelmű azt már rögtön lenácizzák. Ne nácizzatok már. Hogy lehetne ebben az országban bárki náci? A náci a német fasisztát jelenti. Na most, ha én bármennyire is akarnám akkor se tudnék náci lenni mivel a náci párt 1945-ben megszűnt. ÉLJEN HORTHY!

Téglagyári megálló 2008.07.27. 12:25:32

höhö. most védekezel vagy támadsz?
szerintem érted te jól a náci szó jelentését.
Az a probléma ezzel a több mint 1000 éves jelképpel, hogy nagyon sok emberben kellemetlen élményeket ébreszt.
De, hogy ne mondd, hogy minden rossznak elrontója vagyok, tudok ajánlani egyéb jelképeket amik szimbolizálhatják a nemzeti érzelmeket.
Lukas zászló? sokkal kézzelfoghatóbb jelentése van, mégse ez a sláger. Csodaszarvas? Az is tökjó sztori.
Szent István szobor körül körtánc?
Feszty körképpel díszített póló?

JurijOrlov 2008.07.27. 14:34:54

Kedves drága (o)Lajos!

Hogy miből derül ki számomra,hogy ez egy nyíltan neonáci-fasiszta tüntetés?
Ezen a tüntetésen felvonult a Magyar Gárda, ami bizony egy fasiszta szerveződés. Fasiszta, mert etnikai/faji alapon rekeszt ki, és félemlít meg embereket. Felvonul isten háta mögött kis falukban, ahol sok roma él, és ezzel félelmet kelt. Fekete, nyilas egyenruhában rázza a farkát, hogy minden cigány tudja, hol is van az ő helye. Vedd csak elő a negyedikes történelemkönyved, és nézd meg, hogy ez hova is vezetett. Nem feltételezem rólad, hogy ezt szeretnéd.
Egy dologban lesz igazad.
Nem náci, hanem neo-náci. Ott ahol tőlem fél méterre az egyik "úr" úgy köszön a másiknak, hogy zsidómentes jónapot!, ott bizony neo-nácik vannak.
A rendőrök minden bizonnyal azért nem picsáztak el, ( a te kulturált szóhasználatodat idézve ), mert nem adtam rá okot. A te elvbarátaid, 2 éve pedig folyamatosan okot adnak erre. Jár is nekik a büdös nagy pofon.
Nem kell félni.
Lehet neo-nácinak meg fasisztának lenni. Részt lehet venni ezeken a tüntetéseken. Csak akkor utána nem kell ez a sírás, hogy de én nem vagyok... Meg én ezzel nem értek egyet... Meg ne bántson már jó officer, ez csak utcakő volt...
Csináljátok:) Hajrá.
Vállalt arccal, kamera előtt.
Végül is ilyen a tökös hazafi, nem?

P.S.: Mielőtt kiderülne, hogy szemét magyarellenes vagyok: Igazán nem vagyok az.
Én szeretem ezt az országot, szeretek itt élni. Tovább megyek, Büszke vagyok rá. Nem a hazaszeretet és a magyar zászló zavar. Ezeket én is szeretem, tisztelem. Csak az zavar, amikor azt mondod hogy én anti-magyar kispolgár vagyok, mert nem szeretem a turult és az árpád sávot.

g€rgő (törölt) 2008.09.26. 18:45:46

Ez a baj a turullal meg az árpád-sávval, régen a haza jelképe, ma meg azokra a negatív dolgokra gondolunk, amit csináltak/csinálnak alatta...
egyetértek mindenben Jurij barátommal :)

JurijOrlov 2008.09.27. 10:22:37

Erről beszélek én itt...
süti beállítások módosítása